Projektowanie lakierni
Projektowanie lakierni to wieloetapowy proces. W jego trakcie należy uwzględnić procesy technologiczne przewidywane w serwisie lakierniczym, aspekty środowiskowe, możliwe technologie, komunikację i specyfikę lakierowanych elementów.
Projektowanie lakierni przemysłowych
Projektowanie lakierni przemysłowych z uwzględnieniem wymagań procesu technologicznego np. z systemem transportu podwieszanego lub śluz suszarniczych.
Projektowanie lakierni dla serwisów blacharsko-lakierniczych
Projektowanie uwzględniające specyfikę pracy w serwisie blacharsko lakierniczym. Dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Projektowanie lakierni w każdym sektorze przemysłu
Projektujemy lakiernie dla przemysłu meblarskiego, kolejowego, produkcyjnego, rolniczego, konstrukcji lądowych i morskich, wojska lub innych obiektów i urządzeń wymagających nietypowych i niestandardowych rozwiązań technologicznych.
Projektowanie lakierni
Projektowanie lakierni to wieloetapowy proces, który rozpoczyna odpowiedź na proste pytanie “Co lakierujemy”. Lakierowanie samochodów osobowych, dostawczych czy ciężarowych różni się na poziomie gabarytów i nośności podstawy kabiny lakierniczej. W przypadku projektowania lakierni przemysłowych lub dla pojazdów szynowych, kabina lakiernicza również będzie miała zupełnie inne założenia, tak samo jak w przemyśle meblarskim. Odpowiedź na powyższe pytanie definiuje wstępne parametry zarówno kabiny lakierniczo suszarniczej jak i strefy przygotowawczej.
Znając wstępne parametry poszczególnych urządzeń w lakierni określamy oczekiwane obłożenie lakierni i tym samym ilość/rodzaj stanowisk. Projektujemy:
- kabinę lakierniczą,
- wielkogabarytową kabinę lakierniczą / przemysłową kabinę lakierniczą
- kompleksy i ciągi lakiernicze
- strefę przygotowawczą jedno i wielo-stanowiskową,
- pomieszczenie mieszalni lakierów.
Kolejnym krokiem jest ustalenie wzajemnej lokalizacji urządzeń lakierniczych w lakierni oraz gdzie zamontujemy odpowiednie urządzenia, w tym również agregaty nawiewowe i wyciągowe.
Na tym etapie przechodzimy do określenia bardziej technicznych parametrów urządzeń lakierniczych:
- ramiona wielofunkcyjne,
- podwieszane lub mobilne promienniki,
- panele endotermiczne,
- podnośnik pneumatyczny,
- dobór odpowiedniej wydajności przepływu powietrza,
- określenie parametrów palnika grzewczego,
- kurtyny oddzielające,
- szafki robocze,
- rodzaj i ilość oświetlenia,
- przeszklenie bram wjazdowych i drzwi serwisowych.
Doradzamy w projektowaniu i wyborze technologii najlepszej dla Twojego serwisu lakierniczego
Jaki system grzewczy wybrać? Czy zainwestować w rekuperator ciepła? Czy potrzebuję paneli endotermicznych w swojej kabinie lakierniczej? Jedna czy dwie strefy przygotowawcze?
Projektujemy lakiernie w oparciu o najlepsze rozwiązania technologiczne
Przy każdej realizacji skupiamy się na jak największym usprawnieniu pracy w serwisie lakierniczym, aby zwiększyć jego wydajność i tym samym przyśpieszyć zwrot z inwestycji.
Doradzamy, projektujemy, tworzymy serwisy lakiernicze.
Aby zaprojektować profesjonalną lakiernię potrzebna jest fachowa wiedza techniczna, znajomość procesów technologicznych i przede wszystkim doświadczenie. Każdy sektor przemysłu ma swoją specyfikę i wymagania co do pracy w serwisie lakierniczym.
Doradztwo projektowe. Skorzystaj z darmowej konsultacji
Chcesz zaprojektować lakiernie?
Zobacz kilka z naszych realizacji i zobacz jak może wyglądać Twoja lakiernia.
Przemysłowa Kabina Lakiernicza - kompleks lakierniczy
Jeden z największych kompleksów lakierniczych w Polsce. W jego skład wchodzi wielkogabarytowa przemysłowa kabina lakiernicza, trzy kabiny lakiernicze, pięć stref przygotowawczych oraz pomieszczenie mieszalni lakierów.
Opel - Kabina lakiernicza i Strefy przygotowawcze
Realizacja najnowszej linii produktowej kabin lakierniczych SAIMA z drzwiami typu Krystal i oświetleniem LED, połączona z podwójną strefą przygotowawczą.
Volkswagen – kabina lakiernicza
Kabina lakiernicza, podwójna strefa przygotowawcza i pomieszczenie mieszalni lakierów z możliwością wjazdu do serwisu przez zewnętrzną bramę ułatwiając pracę na lakierni.